Szkolenie do licencji liniowej pilota samolotowego ATPL(A)

Jeżeli kiedykolwiek zastanawiałeś się, w jaki sposób można zostać pilotem linowym, to właśnie znalazłeś jedyną właściwą odpowiedź! Uzyskanie licencji pilota liniowego ATPL(A) jest bowiem jednym z ostatnich etapów kształcenia pilota zawodowego. W naszym ośrodku Smart Aero Flight Academy odbędziesz szkolenie teoretyczne ATPL(A), podczas którego najlepsi specjaliści w każdej dziedzinie dadzą Ci pełną wiedzę potrzebną każdemu przyszłemu pilotowi linii lotniczych. Po ukończeniu szkolenia ATPL(A) i zdaniu egzaminów przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną ULC, student uzyskuje licencję o statusie ATPL(A) frozen. Po spełnieniu dodatkowych wymagań związanych m.in. z koniecznością uzyskania wymaganej praktyki w charakterze pilota liniowego na późniejszym etapie następuje “odmrożenie” tej licencji.

Kto może wziąć udział w szkoleniu do licencji liniowego pilota samolotowego ATPL(A)?

Oferta tego szkolenia jest skierowana przede wszystkim do posiadaczy licencji PPL(A), którzy oczywiście dysponują również aktualnymi badaniami lotniczo-lekarskimi. Kierowana oferta, to przede wszystkim doskonała droga dla kandydatów, którzy będą realizować szkolenie do uprawnień zawodowych ATPL(A), a ich następnym krokiem będzie chęć aplikowania do linii lotniczych i wykonywania lotów komercyjnych.

Jakie są pozostałe wymagania, aby rozpocząć szkolenie ATPL(A)?

  • Konieczność ukończenia 17. roku życia,
  • Uzyskanie wykształcenia co najmniej gimnazjalnego lub równorzędnego,
  • Posiadanie orzeczenia lotniczo-lekarskiego adekwatnego do posiadanej licencji,
  • Posiadanie ważnej licencji pilota samolotowego,
  • Ukończenie praktyki lotniczej na poziomie co najmniej Licencji Pilota Samolotowego Turystycznego – PPL(A).

Jak przebiega szkolenie ATPL(A)?

Dzięki aktualnie obowiązującym przepisom, które regulują tryb szkoleń lotniczych, każda osoba posiadająca ważną licencję PPL(A) ma prawo wziąć udział w szkoleniu teoretycznym do licencji liniowej pilota samolotowego ATPL(A).

Omawiany przez nas kurs teoretyczny składa się z 650 godzin nauki. W skład przedmiotów, które należy przyswoić wchodzą, chociażby budowa samolotu, zasady lotu, procedury operacyjne, nawigacja, etc. Szkolenie prowadzone jest metodą „distance learning” co przekłada się na około 120 godzin wykładów oraz 530 godzin nauki własnej. Jego ukończenie uprawnia do przystąpienia do części praktycznej szkolenia do licencji zawodowej CPL(A), a także do uzyskania uprawnień do lotów wg wskazań przyrządów IR(A).

Dopiero uzyskanie wszystkich uprawnień, czyli CPL(A), IR(A), ME(A), a także zdany egzamin teoretyczny do ATPL w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego daje nam tzw. licencję liniową zamrożoną. To właśnie ona pozwala nam na pełnienie funkcji pierwszego oficera w załodze wieloosobowej. By uzyskać pełną licencję, czyli ATPL(A) jesteśmy zobligowani do wylatania przynajmniej 1500 godzin. W ich skład musi wejść jednak co najmniej 300 godzin w IR(A), a także co najmniej 200 godzin w załodze wieloosobowej.