Zdobycie licencji pilota zawodowego to marzenie niejednego amatora lotnictwa. Motywacji jest wiele – ciekawy zawód, niecodzienne widoki “z okna”, zwiedzanie świata, noclegi w luksusowych hotelach i przede wszystkim – naprawdę wysokie zarobki ! Zanim jednak zasiądziesz za sterami Boeinga albo Airbusa, będziesz musiał pokonać długą drogę, zaczynając od licencji pilota turystycznego (PPL(A)). Taką licencję możesz zdobyć u nas – i nie tylko taką! Chcesz się dowiedzieć jakie uprawnienia możesz zdobyć w naszej szkole i jak pomogą Ci one w drodze do zostania zawodowym pilotem? Jeśli tak – to lecimy!
Zaczynamy od podstaw
Zaczynając szkolenie w Smart Aero Flight Academy przejdziesz kurs teoretyczny, po którym wsiądziesz na pokład swojego pierwszego samolotu. Będzie to najpewniej nasza wierna i sprawdzona Cessna 152, z powodzeniem używana od kilkudziesięciu lat na a całym świecie jako samolot szkoleniowy. O naszej flocie więcej dowiecie się jednak z następnego artykułu. Teraz skupimy się na uprawnieniach jakie zdobędziecie latając Cessną. Odbędziesz najpierw 100 godzinne szkolenie teoretyczne, a po wykonaniu 45 godzin nalotu, będziesz mógł stanąć przed Państwową Lotniczą Komisją Egzaminacyjną i postarać się o licencję, która pozwoli Ci na samodzielne lub z pasażerami loty turystyczne w przestrzeni powietrznej niemalże całej Europy.
Loty komercyjne
Rozpoczęcie przygotowania do tzw. “lotów zarobkowych” nie rozpoczyna się od razu po zdobyciu licencji PPL(A). Owszem – jest ona niezbędna, jednak nie możesz kroczyć dalej ścieżką kariery pilota bez właściwego treningu, dlatego żeby rozpocząć kurs do zdobycia licencji pilota zawodowego (CPL(A)), potrzebować będziesz 150 godzin nalotu (w tym 100 godzin nalotu dowódczego) oraz uprawnień VFR noc. Jeśli te warunki zostaną spełnione, możesz śmiało rozpoczynać szkolenie w stronę zdobycia uprawnień CPL(A). W Smart Aero Flight Academy odbędziesz wtedy kurs zawierający w sobie loty nocne, nawigacyjne oraz loty trudniejszych warunkach atmosferycznych. Szkolenie teoretyczne możesz połączyć z tym dla pilotów liniowych (czyli ATPL(A)), a praktyczne – z uprawnieniem MEP(L), które upoważnia do lotów jednostkami dwusilnikowymi. Po zdobyciu licencji pilota komercyjnego, będziesz mógł pracować i zarabiać w charakterze pilota, a nawet zostać pierwszym oficerem ogromnego Airbusa lub Boeinga – będziesz wtedy drugą osobą na pokładzie, zaraz po kapitanie.
Pełnoprawny pilot liniowy
Piloci komercyjni mogą starać się o licencję pilota liniowego. Taki kurs możesz rozpocząć naszej szkole (uzyskując licencję ATPL(A) “frozen”) i ją ostatecznie uzyskać (odmrozić) pracując jako pierwszy oficer samolotu pasażerskiego. Stąd już tylko krok do spełnienia marzeń o zostaniu kapitanem jednej z ogromnych maszyn wykorzystywanych w największych liniach lotniczych na świecie.