Nawet jeśli zdobyłeś już uprawnienia do pilotowania samolotów turystycznych, to nie oznacza to, że jesteś gotowa/y do wykonywania lotów w każdych warunkach atmosferycznych. Warto zainteresować się zdobyciem dodatkowych uprawnień, które zapewnią Ci wyższe umiejętności, i które sprawią, że za sterami będziesz czuł/a się naprawdę pewnie i bezpiecznie.
Loty nocne i loty z wykorzystaniem przyrządów nawigacyjnych
Jeśli chcesz swobodnie czuć się w przestworzach, to nie powinieneś obawiać się gorszej pogody ani nadchodzącego zachodu słońca. Ruszając z pasa startowego nigdy tak do końca nie jest pewna/y, w jakich warunkach pogodowych i kiedy zakończysz swój lot. Dobrze jest więc przejść kursy NVFR i IR(A) nawet wtedy, jeśli nie planujesz zdobywania licencji zawodowej. Ten pierwszy przygotuje Cię do lotów nocnych. Nauczysz się bezpiecznie latać z ograniczoną widzialnością w warunkach nocnych – bardzo pomaga w tym profesjonalnie oświetlony pas startowy, na przykład taki jaki jest na lotnisku w Modlinie. Uprawnienie IR(A) pozwoli Ci z kolei na wykonywanie lotów za pomocą wskazań przyrządów. Ta umiejętność umożliwi Ci poruszanie się i profesjonalne komunikowanie w kontrolowanej przestrzeni powietrznej. Będziesz mógł wykonywać loty w trudniejszych warunkach atmosferycznych, bez kontaktu wzrokowego z ziemią. Dzięki wskazaniom przyrządów z łatwością pokierujesz samolotem i nie stracisz orientacji w przestrzeni podczas swoich podniebnych podróży. Szkolenie IR(A) wyróżnia się tym, że spora jego część odbywa się w zaawansowanym symulatorze lotów, którego wyposażenie jest niemalże identyczne z tym znajdującym się w samolocie. W Smart Aero Flight Academy wykorzystujemy do tego celu nowy symulator ALSIM AL250, który umożliwia symulowany lot zarówno samolotem jednosilnikowym jak i dwusilnikowym.
Samoloty wielosilnikowe
Jeśli Twoje ambicje co do lotów nie kończą się na małych awionetkach i chcesz trochę bardziej rozwinąć swoje skrzydła, to zdecydowanie powinieneś zainteresować się uprawnieniem MEP(L). Pozwoli Ci ono na pilotowanie maszyn wielosilnikowych tłokowych. Szkolenie zaczniesz od kursu teoretycznego, w którym poznasz różnice pomiędzy budową i działaniem samolotów jedno i dwusilnikowych. Kurs praktyczny MEP(L) możesz u nas odbyć na samolocie Piper PA30 Twin Comanche, który jest dumą naszej szkoły. Jest on wyposażony w dwa sprawdzone i trwałe, amerykańskiej konstrukcji silniki – Lycoming o mocy 160 KM każdy. Pozwala mu to osiągać prędkość 330 km/h, a lot na jednym pracującym silniku nie sprawia żadnej trudności. Latanie dwusilnikowym Comanche’m sprawia dużo frajdy, ale przede wszystkim jest o wiele bezpieczniejsze niż latanie samolotem jednosilnikowym.
Ukończenie szkoleń NVFR, IR(A) oraz MEP(L) to uprawnienia niezbędne na drodze kształcenia się w zakresie pilotażu zawodowego. Jeśli nie jesteś jednak zainteresowany pracą w charakterze pilota zawodowego, to i tak warto zdobyć te uprawnienia i umiejętności ponieważ zwiększą one w znacznym stopniu bezpieczeństwo i komfort Twoich lotów.