Czas zająć prawy fotel!

Do tej pory to ty byłeś uczniem, mimo iż posiadałeś już niejednokrotnie kilka różnych uprawnień. Najwyższy czas, aby role się odwróciły. Twoja wiedza jest już na tyle obszerna, że warto podzielić się nią z innymi. Nauczanie pilotażu to sprawa niełatwa, jeśli jednak czujesz, że posiadasz „nauczycielski dryg”, warto spróbować pójść tą drogą.

Jak wygląda szkolenie FI(A)?

Szkolenie dające uprawnienia instruktora samolotowego składa się z 125 godzin zajęć teoretycznych, w trakcie których poznasz zasady właściwego nauczanie, oceniania kursantów, a także przekazywania im właściwych przyzwyczajeń oraz nawyków. Najlepsi instruktorzy podzielą się z tobą swoją wiedzą oraz doświadczeniem i skutecznie zajmą się tym, byś i ty do nich dołączył. Po części teoretycznej czas na 30-godzinną praktykę. Twoje umiejętności lotnicze muszą robić wrażenie, dlatego część zajęć w powietrzu przeprowadza się na samolocie certyfikowanym do lotniczych akrobacji.

Kto może zostać instruktorem lotnictwa?

Aby nauczać innych, sam musisz posiadać odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Konieczne jest między innymi wcześniejsze uzyskanie co najmniej licencji CPL(A) oraz „przelatanie” przynajmniej 200 godzin (w tym 150 jako pilot – dowódca). Dodatkowo musisz mieć za sobą 30 godzin spędzonych w samolocie jednosilnikowym tłokowym, 10 godzin szkolenia w lotach wykonywanych według wskazań przyrządów IR(A) oraz 20 godzin lotów nawigacyjnych, w których to ty jesteś pilotem – dowódcą.

Lotnisko szkoleniowe. Gdzie uczymy?

Wszystkie kursy organizowane przez Smart Aero odbywają się na lotnisku szkoleniowym Warszawa – Modlin. Dlaczego akurat tam? Port Lotniczy Warszawa – Modlin od kilku lat charakteryzuje się niezwykle dynamicznym rozwojem, co szczególnie obrazuje nieustannie rosnąca liczba podróżujących. To miejsce o międzynarodowym zasięgu, obsługujące loty zarówno do miast Europejskich, jak i połączenia krajowe oraz rejsy czarterowe. Nauka na lotnisku szkoleniowym, w którym ruch powietrzny jest wyjątkowo nasilony, pozwoli ci na dodatkowe nabranie wprawy i doświadczenia w lotach, poprzez obserwację naprawdę dużego, poważnego i robiącego wrażenie lotnictwa.