pl en

Szkoła latania

Marzyliście Państwo kiedykolwiek o lataniu? Urodziliście się z nieodpartą wizją zostania pilotem samolotowym? A może traktujecie samoloty jedynie jako środki sprawnego i szybkiego transportu? Każdy z tych aspektów jesteście Państwo w stanie zrealizować poprzez ukończenie kursu pilotażu. Licencja turystyczna, uprawnienie IR(A), szkolenie na tzw. wielosilniki... To tylko niektóre z szerokiej gamy szkoleń prowadzonych przez naszą organizację szkoleniową.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleniową.

Indywidualne podejście:

Kompletny proces szkolenia pilota składa się z wielu etapów, dlatego też mając na uwadze indywidualne potrzeby naszych uczniów, przed przystąpieniem do nauki, każdemu kandydatowi zostaje przydzielony „instruktor opiekun”. Ma on za zadanie przeprowadzić krótki wywiad i zaproponować „ścieżkę kształcenia” pozwalającą w optymalny sposób osiągnąć założone cele. Po rozpoczęciu właściwego szkolenia będzie monitorował postępy swojego podopiecznego, jak i odpowiadał na wszelkie pytania i wątpliwości.

Oferujemy:

Szkolenie do licencji turystycznej pilota samolotowego  PPL(A)

- Uzyskanie Licencji turystycznej (Private Pilot Licence), jest wstępem do lotniczej przygody. To podczas tego kursu odbędziesz swój pierwszy lot samodzielny, który dla większości z nas jest niezapomnianym przeżyciem.
Po pomyślnym zdaniu egzaminów przed Państwową Lotniczą Komisją Egzaminacyjną staniesz się pełno prawnym użytkownikiem przestrzeni powietrznej nad obszarem całej Europy, gdyż szkolenia w naszym ośrodku prowadzone są zgodnie z międzynarodowymi wymaganiami dotyczącymi licencjonowania personelu lotniczego.
- Szkolenie składa się z części teoretycznej 100 godzin i praktycznej 45 godzin, prowadzone jest na samolocie typu Cessna 152.
- Licencja Pilota turystycznego uprawnia posiadacza do nieodpłatnego wykonywania lotów.
Chcesz wiedzieć więcej? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Szkolenie do licencji zawodowej pilota samolotowego CPL(A)

- Zdobycie licencji pilota zawodowego (Commercial Pilot Licence) jest niezbędne dla każdego, kto planuje powiązać swoją karierę zawodową z lotnictwem. Podczas szkolenia nauczymy Cię latać w trudnych warunkach atmosferycznych, odbędziesz loty nocne oraz zapoznasz się ze specyfikacją wykonywania operacji lotniczych w przestrzeni kontrolowanej. Minimalne wymagania do rozpoczęcia szkolenia to posiadanie licencji turystycznej PPL(A), uprawnienie VFR noc i 150 godzin nalotu ogólnego, w tym 100 godzin PIC (nalot dowódczy).
- Część teoretyczną szkolenia możesz odbyć w postaci kursu do licencji zawodowej CPL(A) lub liniowej ATPL(A). Wybór drugiego rozwiązania pozwala na pokrycie trzech szkoleń (IR(A), CPL(A), ATPL(A)) jednym zintegrowanym kursem. Liczba jednostek lekcyjnych ściśle zależy od wybranego rodzaju kursu.
- Szkolenie praktyczne składa się z 25-28 godzin spędzonych na pokładach samolotów typu Cessna 152 i Piper PA28 Arrow lub PA30 w przypadku kursu zintegrowanego z MEP(L).*
- Posiadanie licencji zawodowej uprawnia do odpłatnego wykonywania lotów
- Istnieje również możliwość szkolenia do licencji zawodowej CPL(A) zintegrowanego z kursem na wielosilnik MEP(L)
Chcesz wiedzieć więcej? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Szkolenie do licencji liniowej pilota samolotowego ATPL(A)

Zdobycie licencji liniowej (Airline Transport Pilot Licence) jest jednym z ostatnich etapów kształcenia pilota. W naszym ośrodku odbędziesz szkolenie teoretyczne ATPL(A), podczas którego najlepsi specjaliści w poszczególnych dziedzinach przekażą ci kompletną wiedzę potrzebną każdemu przyszłemu pilotowi liniowemu. Po ukończeniu szkolenia ATPL(A) I zdobyciu wszelkich uprawnień w ramach szkoleń praktycznych, Uczeń uzyskuje tzw. Status ATPL(A) frozen, dający mu legitymację do wystąpienia, po spełnieniu dodatkowych wymagań, do ULC o egzamin na licencję liniową pilota samolotowego ATPL(A).
Chcesz wiedzieć więcej? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Szkolenie do uprawnienia VFR noc

- Wykonywanie lotów samolotem w nocy, bez względu na warunki atmosferyczne wymaga uzyskania dodatkowego uprawnienia, tj. VFR noc. Szkolenie może być przeprowadzone w ramach szkolenia PPL(A),tj jeszcze przed podejściem do egzaminu praktycznego na licencję PPL(A), jak i już po odbiorze licencji turystycznej. Szkolenie składa się z jednodniowego szkolenia teoretycznego, w trybie indywidualnym, a następnie szkolenia praktycznego (min. 5h 09’). Latanie w warunkach VFR noc jest niezwykle ekscytujące, gdyż jest pierwszym krokiem każdego pilota do latania w nocy. Do tej pory bowiem wszystkie loty Pilota/Ucznia-Pilota winny być wykonywane “za dnia”. W trakcie kursu nauczymy Was prowadzić nawigację podczas przelotów nocnych oraz oswoimy Was z wykonywaniem startów i lądowań w nocy.
- Loty odbywają się z lotniska Warszawa-Modlin, dysponującego najnowocześniejszym, kompleksowym systemem oświetlenia.


Szkolenie do uprawnienia do wykonywania lotów według wskazań przyrządów IR(A)

- Posiadanie uprawnienia do lotów według przyrządów (Instrument Rating) pozwala Wam na wykonywanie operacji lotniczych w przestrzeni kontrolowanej i trudnych warunkach atmosferycznych bez wzrokowego kontaktu z ziemią. W lotach IFR do nawigacji wykorzystujemy urządzenia zabudowane na pokładzie samolotu jak i zlokalizowane na ziemi. Dodatkowo cały lot odbywa się pod nadzorem kontrolera lotniczego, odpowiedzialnego za koordynację ruchu statków powietrznych.
- Szkolenie teoretyczne IR(A) tak jak w przypadku CPL(A) można zrealizować na dwa sposoby. Odbywając kurs ściśle skoncentrowany na lotach według przyrządów lub wybierając kompleksowe szkolenie do licencji ATPL(A).
- Szkolenie praktyczne składa się z reguły z 35 godzin spędzonych w symulatorze lotu i 15 godzin na samolocie typu Piper PA28 Arrow. Możliwe jest odbycie szkolenia na samolocie klasy MEP(L) – PA30. Wówczas szkolenie składa się z 40 godzin na urządzeniu treningowym i 15 godzin na PA30.
Chcesz wiedzieć więcej? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Szkolenie do uprawnienia MEP(L)

Jeśli planujesz pracować jako pilot zawodowy, z całą pewnością spotkasz się z samolotami wielosilnikowymi. Jak wiadomo, podstawowym powodem wykorzystania więcej niż jednego zespołu napędowego jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Należy jednak pamiętać, że samolot tego typu jest znacznie trudniejszy w pilotażu i wymaga od pilota odpowiedniego postępowania w sytuacjach awaryjnych. W naszym ośrodku szkolenie MEP(L) odbędziesz pod okiem doświadczonego instruktora, który zapozna cię z charakterystyką samolotu wielosilnikowego. - Szkolenie teoretyczne składa się z 7 godzin wykładów, w trybie indywidualnym. - Szkolenie praktyczne to 6 godzin lotu na samolocie Piper PA30 Twin Comanche.
Chcesz wiedzieć więcej? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Szkolenie na uprawnienie instruktora samolotowego FI(A)

Do tej pory, pomimo posiadanej licencji byliście Uczniami. Teraz czas by role się odwróciły. Jeśli chcecie nauczać pilotażu a spełniacie ku temu wszelkie warunki, czas rozpocząć szkolenie do uprawnienia FI(A). W ramach szkolenia zostaną pokazane Wam najbardziej typowe sytuacje, z którymi - już jako instruktorzy powinniście się liczyć. Czas by zająć w szkoleniu lewy fotel.
Szkolenie składa się ze 125 godzin teorii oraz 30 godzin praktyki w powietrzu. W ramach szkolenia praktycznego, zawiera się lot samolotem stworzonym wprost do akrobacji, - ZLIN 526F.


Szkolenie na uprawnienie instruktora w lotach według wskazań przyrządów IRI(A)

- Jesteś instruktorem FI(A)? posiadasz uprawnienie IR(A)? Jesteś obeznany w wykonywaniu lotów w warunkach IFR i chciałbyś przekazać swoją wiedzę I umijętności innym? To szkolenie jest dla Ciebie.
Szkolenie teoretyczne: 25 godzin,
Szkolenie praktyczne: 5 godzin
Nie masz FI(A)? Nic nie szkodzi! Nadal możesz się wyszkolić w zakresie IRI(A):
Szkolenie teoretyczne: 52 godziny;
Szkolenie praktyczne: 10 godzin.
Chcesz wiedzieć więcej? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Szkolenie na uprawnienie CRI(SP)S / CRI(SP)M

- CRI(SP)S – uprawnienie instruktora na klasę samolotu z załogą jednoosobową na samolotach jednosilnikowych tłokowych lądowych SEP(L),
- CRI(SP)M – uprawnienie instruktora na klasę samolotu z załogą jednoosobową na samolotach wielosinikowych, tłokowych, lądowych MEP(L),
Chcesz wiedzieć więcej? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Spełnijcie marzenie o lataniu! Spełnijcie je tu, w smartaero!









Infolinia 24/7

Szkolenie lotnicze? Obsługa statku powietrznego, skomplikowana naprawa? Nadzór nad ciągłą zdatnością do lotu? A może konsultacje w zakresie stworzenia spójnej i zgodnej z przepisami lotniczymi dokumentacji operacyjnej którejkolwiek z organizacji lotniczych AMO, CAMO, FTO, AOC? Odpowiedź jest jedna: To SMARTAERO.

Wszelkie informacje pod numerem telefonu: +48 506 471 893


+48 506 471 893

+48 502 461 101

info@smartaero.pl